Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

بازنگری قانون کهن تجارت ایران الزامی است

چهارشنبه، 03 خرداد 1396 | Article Rating

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به قدمت 100 ساله قانون تجارت ایران گفت: وجود تبصره‌های متناظر، متقابل و نافی یکدیگر، بازنگری قانون تجارت را ضروری کرده است.

محمد لاهوتی در مورد لزوم بازنگری قانون تجارت گفت: قانون تجارت ایران، قانونی 100 ساله است و در این قانون، قوانینی دیده می‌شود که یا متناظر و متقابل با یکدیگرند و یا همدیگر را نفی می‌کنند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به اینکه گفته می‌شود قانون تجارت ایران حدود 156 هزار تبصره و قوانین مختلف دارد، افزود: بنابراین با توجه به قدمت زیاد و وجود تبصره‌های مختلف در این قانون، بازنگری قانون تجارت ایران در راستای تبدیل شدن به یک قانون شفاف، روشن، پرمحتوا و کوتاه الزامی است.

وی افزود: هر فعالیتی اگر مبتنی بر قانون نباشد و آن قانون مبتنی بر واقعیت‌های موجود و غیرقابل تفسیر نباشد نمی‌تواند ایجاد شفافیت کند و حتما باید مورد بازنگری قرار گیرد.

لاهوتی همچنین در رابطه با پیوستن به سازمان توسعه تجارت بیان داشت: پیوستن به سازمان مذکور نه تنها یک ضرورت بلکه یک الزام است و بدون پیوستن به این سازمان قطعا نمی‌توانیم سهم تجارت خارجی‌مان را افزایش دهیم.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان داشت: تا زمانی که سهم تجارت خارجی را افزایش ندهیم نمی‌توانیم ظرفیت‌های خالی را به تولید برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه باید تولید مدام داشته باشیم، اظهار داشت: یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی فراهم کردن شرایط پیوستن به سازمان جهانی تجارت است که این یک ابلاغیه است و باید اجرا شود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها