Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت کاهش یافت

شنبه، 17 تیر 1396 | Article Rating

در حالی که افزایش تولید نفت آمریکا و رسیدن صادرات اوپک به بالاترین رقم در سال 2017، تردیدهایی را نسبت به تلاش های تولید کنندگان نفت برای مهار مازاد عرضه در بازار به وجود آورده است، قیمت نفت دیروز حدود 3 درصد افت داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 40 سنت، معادل 2.9 درصد کاهش به 46 دلار و 71 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز تا رقم 46 دلار و 28 سنت پایین آمد که پایین ترین رقم در طی بیش از یک هفته اخیر بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز یک دلار و 29 سنت، معادل 2.8 درصد کاهش یافت و به 44 دلار و 23 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی برای ششمین هفته در طی 7 هفته گذشته کاهش یافت. کاهش هفتگی وست وست تگزاس اینترمدییت آمریکا 3.9 درصد و کاهش نفت برنت 2.5 درصد بود.

مت اسمیت، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «روند افزایش بی رویه عرضه ادامه دارد.»

وی گفت، صادرات نفت اوپک در ماه ژوئن 2 میلیون بشکه در روز بیشتر از سال 2016 بوده، در حالی که توافق کاهش تولید برای 9 ماه دیگر تمدید شده است.

اسمیت افزود: «ما شاهد افزایش قابل توجه صادرات اوپک در ماه گذشته نسبت به ماه آوریل و می بودیم و اینطور به نظر می رسد که انگار توافق کاهش تولید هیچ تاثیری بر صادرات اوپک نداشته است.»

روسیه که در زمینه کاهش تولید با اوپک همکاری دارد گفته، در صورت نیاز آماده بررسی تجدینظر در پارامتر های توافق کاهش تولید است.

آمارهای دولت آمریکا نیز نشان می دهد که میزان تولید نفت این کشور در هفته گذشته با یک درصد افزایش به 9.34 میلیون بشکه در روز رسیده است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها