Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تداوم افزایش قیمت نفت در بازار جهانی

دوشنبه، 09 مرداد 1396 | Article Rating

فت روز دوشنبه تحت تاثیر کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و تهدید تحریم‌ها علیه ونزوئلا به بالاترین قیمت در دو ماه گذشته سقوط کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۰ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش، به ۵۲.۸۲ دلار در هر بشکه رسید.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۶ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، در ۴۹.۸۷ دلار در هر بشکه معامله شد. هر دو قیمت پایه در مسیر ثبت ششمین افزایش روزانه متوالی هستند.

قیمت‌ها از زمان آخرین نشست اعضای کلیدی اوپک و سایر تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه که برای ارزیابی تدابیر احتمالی برای محدود کردن بیشتر عرضه صورت گرفت، حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده‌اند.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر شرکت کارگزاری معاملات آتی OANDA، ذخایر نفت آمریکا کاهش چشمگیری را نشان می‌دهند در حالی که به نظر می‌رسد و از سوی دیگر عربستان سعودی قصد دارد نقش خود به عنوان بزرگترین تولیدکننده جهان را ایفا کند در حالی که تهدید تحریم‌های واشنگتن علیه ونزوئلا نیز مطمئنا برای قیمت‌های نفت حمایت کننده خواهند بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا در حال بررسی وضع تحریم‌ها علیه بخش نفت ونزوئلا در واکنش به انتخابات روز یکشنبه این کشور برای تشکیل یک نهاد عالی به منظور بازنویسی قانون اساسی است.

اما معامله گران می‌گویند بزرگ ترین عامل حمایت کننده از قیمت‌ها در حال حاضر کاهش ذخایر نفت خام آمریکا بوده است. تولید نفت آمریکا پس از رشد بیش از ۱۰ درصدی از اواسط سال ۲۰۱۶، در هفته منتهی به ۲۱ ژوییه به میزان ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹.۴۱ میلیون بشکه در روز رسید. ذخایر نفت آمریکا نسبت به رکورد بالای ثبت شده در مارس به میزان ۱۰ درصد کاهش یافته و به ۴۸۳.۴ میلیون بشکه رسیده است. روند حفاری برای تولید جدید آمریکا نیز آهسته شده و در ماه ژوییه تنها ۱۰ دکل جدید اضافه شد که کمترین میزان از ماه مه سال ۲۰۱۶ به این طرف بوده است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها