Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

بررسی و اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس

ﺳﻪشنبه، 17 مرداد 1396 | Article Rating

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده تا دو ماه دیگر در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود که با اصلاح این قانون بسیاری از مشکلات در بخش بنگاه‌ها و کارآفرینان حل می‌شود.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران امروز در همایش روسای اتحادیه‌های آهن‌فروشان سراسر کشور درباره روند دریافت مالیات گفت: در سال‌های گذشته در ارتباط با سیستم پرداخت مالیات انتقادات زیادی مطرح شده که علیرغم اقدامات انجام شده، برخی مشکلات همچنان وجود دارد بنابراین باید ساختار این قانون هر چه سریعتر اصلاح شود.

رئیس اتاق اصناف ایران با تأکید بر اینکه حل مشکلات بدون همکاری اصناف امکان‌پذیر نیست، بیان داشت: در موارد متعدد در حوزه قانون‌گذاری نیز خلاء‌هایی مشاهده می‌شود.

وی  گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در ابتدا بطور آزمایشی تدوین شد، اما از دستور کار خارج نشد و تمدید شد و مجلس و دولت هم به تغییر آن اهتمام نشان ندادند.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان داشت: برای اولین بار نمایندگان اصناف به کمیته بررسی مالیات ارزش افزوده راه یافته‌اند و لایحه تدوین شده در این باره نیز به مجلس تحویل شده و در حال پیگیری است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود لایحه مالیات بر ارزش افزوده مذکور تا دو ماه آینده در صحن علنی مجلس مطرح شود و با اصلاح این قانون خیلی از مشکلات بخصوص در بخش بنگاه‌ها و کارآفرینان تبدیل به نقاط قوت می‌شود که هم در بحث شفاف سازی نظام مالیاتی کشور کمک می‌کند و هم در بودجه عمومی کمک می‌کند و هم به کارآفرینان دلگرمی بیشتری می‌دهد.

رئیس اتاق اصناف ایران: قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده منجر به ایجاد ناهماهنگی‌هایی در برخی از اتحادیه‌های کشور از جمله اتحادیه آهن فروشان شده  است.

فاضلی به یکی از ایرادات اساسی در بحث دریافت مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: در موارد متعددی از مبادی مختلفی از زنجیره تأمین تا توزیع مالیات دریافت می‌شود که چنین شیوه‌ای پذیرفتنی نیست.

 

وی با تأکید بر اینکه باید عملکرد ما در نظام مالیاتی به گونه‌ای باشد که به فرار سرمایه‌گذار منتهی نشود، گفت: اصلاح ساختار فعلی مورد توجه دولت قرار گرفته و قرار است که این موضوع توسط دولت پیگیری شود.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به گلایه‌های صنوف درباره پرداخت مالیات افزود:  اصناف با پرداخت مالیات حقه مخالفتی ندارند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها