Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

ﺳﻪشنبه، 14 شهریور 1396 | Article Rating

در حالی که از سرگیری تدریجی فعالیت پالایشگاه ها در خلیج مکزیک بعد از طوفان هاروی، موجب افزایش تقاضا برای نفت خام شده است، قیمت نفت خام آمریکا امروز با افزایش همراه بود.

بازگشت بسیاری از پالایشگاه های نفتی امریکا به مدار تولید همچنین موجب افت قیمت بنزین شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 26 سنت، معادل 0.55 درصد افزایش به 47 دلار و 55 سنت رسید. در مقابل، قیمت هر گالون بنزین امروز با 4 درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به یک دلار و 68 سنت رسید. ویلیام او لافلین، تحلیلگر سرمایه گذاری در موسسه ریوکین سکیوریتیز گفت: «قیمت بنزین همزمان با آغاز به کار پالایشگاه ها در تگزاس کاهش یافته است.»

دیروز با از سر گیری مجدد فعالیت کانال های کشتیرانی، خطوط لوله نفت و پالایشگاه ها، ایالت تگزاس روند ترمیم آثار ناشی از طوفان هاروی را آغاز کرد.

وزارت انرژی آمریکا گفته، 8 پالایشگاه نفتی آمریکا با ظرفیت مجموعا 2.1 میلیون بشکه در روز، که 11.4 درصد از کل ظرفیت پالایشگاهی آمریکا را تشکیل می دهد، تا بعد از ظهر دوشنبه همچنان تعطیل بوده است.

طوفان هاروی اواخر روز 25 اوت ساحل تگزاس را در نوردید و در زمان اوت فعالیت خود حدود یک چهارم از کل ظرفیت پالایشگاهی آمریکا را به تعطیلی کشاند.

در بازارهای بین المللی، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 3 سنت کاهش به 52 دلار و 31 سنت رسید. بعد از شدت گرفتن تنش ها بین آمریکا و کره شمالی، سرمایه گذاران پول های خود را از بازار نفت خارج و روانه بازارهای امنی نظیر بازار طلا کرده اند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها